18 stycznia 2021

18/01/2021 DAX +20,4 pkt

Dzisiaj święto w USA - Dzień Martina Luthera Kinga. W związku z tym handel na większości surowców był odwołany, a handel na indeksach skrócony. Co to dla mnie oznaczało? Teoretycznie mniejszą zmienność i zasięgi, ale wcale tak nie było...


Zacznijmy od HR. Pierwsze co zrobiłem po otworzeniu wykresu to wyznaczenie ekstremów, tam gdzie leżą stop lossy innych traderów - żółte poziome linie. W momencie jak patrzyłem już na rynek, to wykres rozpoczął ruch z dołka numer 1 i rósł aby zaatakować pierwszy poziom stop lossów. W momencie kiedy tam doszedł popadł w krótką konsolidacje - zaznaczona kolorem zółtym. Według założenia, po wybiciu stop lossów wykres powinien zacząć spadać. Przełączyłem się zatem na LR i oczekiwałem, aż cena zejdzie poniżej średniej. Nie wydarzyło się tak, więc czekałem dalej, a wykres jeszcze podbił w górę i dopiero wtedy zaczął spadać. Po raz kolejny czekałem na shorty i zacząłem odkładać miarkę CF od czerwonej sygnalnej, która pojawiła się zaraz po konsolidacji. Przełączyłem się ponownie na LR, cena pokonała nawet średnią i znajdowała się już pod nią.. ALE nie było żadnej fajnej sekwencji i czekałem nadal. Uznałem, że biorę tylko fajne wejścia. Oczywiście analiza w głowie była dużo mniej precyzyjna i po prostu podjąłem decyzję, że to jeszcze nie to. Jeżeli miałby być spadki to w okolice ataku na kolejne stop lossy czyli dołka nr 1. Z miarki CF zasięg wychodził wówczas aż do 5ki, więc nie było sensu się spieszyć... Okazało się, że spadków nie będzie bo po zejściu niżej na LR momentalnie nastąpił gwałtowny ruch w górę i wyrysowanie się gold RB na HR. - dołek nr 2 To dało do myślenia, że może to była tylko korekta. Odłożyłem miarkę CF od gold RB i przełączyłem się na LR aby obserwować co dalej robi cena. 


No i tak, to była tylko korekta.. Na LR podwójne dno i z niego powrót to wzrostów. Po wyjściu z konsoli wykres "oparł się" o wstęgę i średnią SMA. Do tego pojawił się gold RB i SL wypadał poniżej średniej. Nie wahałem się przez chwilę i otworzyłem pozycję. Idealnie trafiłem gdyż pozycja od razu wyszła na plus, a po chwili uderzyła w TP. Mimo święta, ruch był całkiem przyzwoity 😅

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz